Alla inlägg den 24 juli 2014

Av Emilia Björnberg - 24 juli 2014 09:06

Hej! Jag är en tjej på snart 14 år som har skaffat ett eget pogram som heter Vrf är det så?

Jag skriver detta för er som är nya här.


I föra avsnittet pratade jag om Bloggen.

I detta avsnitt kommer jag att prata om smink och skönhet.


Vrf är det så? att så många sminkar sig och olika märket det är det de kommer att handla om.



Jo vrf så många använder just smink det är för att man vill täcka sina porer och även pinnar.

Vissa sminkar sig för att dem vill se bättre ut jag sminkar mig för att jag tycker att det är roligt och täcker mina finnar och så ser man lite frächare ut och jag tycker att jag ser bättre med smink för att då slipper jag att se mina finnar.


Dem flesta tjejer handlar från mac , elf osv.

Det är de dyra märkerna man brukar handla där i bland för att folk tycker att det är finare paket.


Killar kan även sminka sig men tänk efter här nu.

Tjejer dem spenderar oftast mycket mer pengar på smink en killar gör.


Tjejer beställer eller köper från det märket för att

1: Det är bra product

2: För att det håller länge

3: För att det är ett populärt märke.


Så till er alla där ute som köper dyra märken för att det är allt det jag skrev där uppe tänk ni kan få lika bra kanske till och med bättre product för mindre summa.Och det flesta producterna håller länge jag skriver inte detta för att hacka ner på folk jag skriver detta för att ni ska kunna spara pengarna och köpa mer smink om ni vill ha det eller något annat.

Tex: ÖB Där finns det ta 3 producter för 69 :-

Eller på HM så finns det också pra pruducter billiga saker på nätet ni vinner på det ni sparar pengar på det.


Några smink producter ska jag prata om här nu.


1: Mascara

Mascara används för att förlänga och färga ögonfransar och göra dem fylligare.

I dem flesta mascarerna finns det volume i som förlänger ögonfransarna.

Mascaran gör så att man får mer färg på ögonfransarna.

När man har mascara brukar man se öggonskuggan mer.

Och dina ögonfransar och ögonen kommer fram mer. 

  

   DETTA ÄR MASCAROR.

  
 

2: Kajal/ Eyeliner

Kajal och eyeliner är pennor i olika färger som målas runt ögat för att framkalla en mer intensiv blick genom att, beroende på hur man applicerar den, göra ögat smalare eller rundare. Det kan vara vanlig mjuk krita eller i flytande form. Kajalen / Eyleinern kan vara en torr penna eller en flytande Eyeliner.

Det vissar också fram ögonen mera.

När man har Kajal / Eyeliner så ser man mascaran mera och det är bra om man vill vissa mascaran.


  

DETTA ÄR EYELINER / KAJAL




3:Foundation

Foundation eller underlagskräm finns som flytande, kräm eller puder. Den är hudfärgad som appliceras i ansiktet för att jämna ut hudtonen och dölja finnar och porer.

Om man även vill ha lite färg i ansiktet så kan man bara sätta på sig foundation.

Det flesta är i flyttande form. Det andra som inte är flytande form kallas för puder.

Det finns många slags foundation jag har tex en glansig som ger färg på samma gång den täcker alla finnar och porer jätte bra ett tag men sedan går det ju bort lite men funkar i alla fall jätte bra.

  
  DETTA ÄR FOUNDATION


4: Ögonskugga

Ögonskuggor i olika färger appliceras på ögonlocken för att ge en illusion av större ögon. Ofta framhäver man sin egen ögonfärg med skuggan genom att välja en helt annan färg och inte tvärtom. Framstående make-upartister framhåller ofta hur blå ögon bör markeras med brun skugga och vice versa, och gröna ögon framhävs med en lila skugga.

Det funkar även att ta en naturlig ögonskugga som passardin hud färg.

Vissa ögon passar i glitter och vissa passar i matta ögonskuggor och vissa passar i båda och vissa passar i alla slags öggonskuggor.

Om man ska på fest tex så kan man se ut så här kolla på ögonskuggan och mascaran osv.


Colour Riche<sup>®</sup> Dual Effects - Eyeshadow - L'Oreal Paris
DETTA ÄR ÖGONSKUGGOR.
Det här färgerna är så himla fina det är sådana man kan ha till lite finare till felen man kan även ha det till vardags efter som att det är så naturligt.
 

Det här är en naturlig look tycker jag här har man mascara , eyeliner och även ögonskuggorna som jag pratar om.
 
 
5: Läppstift

Läppstift är ett slags färgat cerat som används för att färgsätta läpparna. Läppstift förekommer i hundratals nyanser i tex. rött, rosa, beige, brunt, brunlila mm. Det finns olika varianter av läppstift, matta läppstift och fuktgivande.

Det finns även läppstifft som håller jätte länge och inte länge alls.

Tex läpppennor dem håller jätte länge på mig jag vet inte hur många timmar men många testa ni. Om ni har någon mamma som har det eller om ni själva har ett sådant läpppenna som  är torr av sig.

DETTA ÄR LÄPPSTIFT



6:Puder

Ett puder är ett slags hudfärgat pulver som sveps över ansiktet för att matta ned huden (göra den mindre glansig). Det kan också användas för att jämna ut hudtonen precis som en foundation, men för detta krävs ett väldigt kompakt och kraftigt "foundation-puder". Puder finns i både lös form och som pressat till kakor. Puder gör att huden blir mindre glansig och det täcker väldigt bra röda märken, finnar, porer och mörka ringar under ögonen. Puder finns i olika nyanser ljus, medium, mörk och dark.

Puder kan man även använda som conciller.


DETTA ÄR PUDER.


7: Rouge

Rouge är ett rosa eller brunt puder som lätt färgsätter kinderna (ger ett hälsosamt intryck) och används för att skulptera ansiktsformen.

Rouge är väldigt fint tycker jag man har det även på kindbenen.

  
DETTA ÄR ROUG (FÄRGEN: BRUN)
 
 
 
  DETTA ÄR ROUGE (FÄRGEN:ROSA)
 
 
 
 

 


Hoppas att ni tycker om detta inlägget så hörs vi i nästa inlägg här kommer några smink märken på bild.'

 

 

     DETTA ÄR FRÅN MÄRKET ELF.
 
 
 
 

Mac:
 
DETTA ÄR I FRÅN MAC.

 
 
 
BENIFIT.
 
  DETTA ÄR I FRÅN BENIFIT.

 

 

SuperEmilia

Fråga mig

88 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta är ni inne och kollar på min blogg.
 24/7
 Flera gånger per dag
 Första gången
 Lite då och då
 Varje vecka
 Flera gånger i veckan
 Hela tiden
 Såg den precis
 Gämmt
 Ibland
 Nästan aldrig
 Sitter på natten och läser den
 Sitter i skolan och läser den hela tiden.

Presentation


Hej! Jag är så sjukt tacksam att det är så många som läser den tack så jätte mycket. Ni är en del av mitt liv hela bloggen är mitt liv så tack igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Emilia

Hej jag hoppas ni gillar min blogg jag blir jätte glad om ni kommenterar min blogg eller skickar frågor eller röstar det är många som gör det och tack så jätte mycket till er som gör det och läser min blogg jag uppskattar det värkligen.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

SuperEmilia

Hej ni som läser och gillar och kommenterar röstar och även fråga mig frågor tack så jätte mycket hoppas ni gillar / älskar min blogg. Jag är inte bara en bloggare jag läser andrar med så kom igen och fråga mig frågor och kommentera.

Hej! Välkommen till min blogg!!

Hej! Och välkomna till min blogg jag hoppas att ni tycker om det och sprider min blogg så hörs vi Kram Emilia <3

Hej! Och välkomna till min blogg.

Min blogg:

Hej! Vad roligt att du kikade in här. Välkomna till min blogg.

Jag är en tjej på 13 år som fyller 14 år som älskar att blogga och dansa.

Här på min blogg skriver jag om mobbning smink livet osv.

Jag har även skapat ett eget pogram på min blogg som heter

Vrf är det så?

Det handlar om allt möjligt jag skriver om kill problem , familje problem mobbning , Liseberg , Semester osv.

Jag är en sådan tjej som aldrig kan vara tyst när jag är hemma eller med mina vänner efter skolan eller bara på fridtiden.

Jag kan aldrig sitta still jag måste alltid hålla på med något.

 Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg så hörs vi.

Jag kommer även att ta hand om er här försöker svara på alla frågor.

Hoppas ni trivs hör så hörs vi senare hejdå.


Skapa flashcards