Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Emilia Björnberg - 30 juni 2014 21:51

Hej! Jag är en tjej på 13 år som fyller 14 år och gillar att blogga och dansa.

Jag har skapet ett eget pogram som heter Vrf är det så? och du läser det pogramet just nu.


Jag brukar skriva om mobbning , Liseberg , Semester , Killproblem , Familj problem osv.


I föra avsnittet skrev jag om mobiler och vänner.

Då skrev jag mycket om att vännerna kan vara osociala med sina mobiler nu i sommaren och vad man kan göra då.

Jag gav er som läser min blogg massa tips om ni missade det kan ni gå tillbaka för att läsa det.


Idag tänkte jag skriva om Bloggen vrf man kan få hat och sådant.


Bloggen det är en del av sitt liv där man brukar skriva lite om sitt liv och annat.

Jag skriver bloggar för att

1: Det är roligt.

2: Jag gillar att blogga och man får skriva ut vad man känner och fall man har det jobbigt eller något så känner man säg gladare när man skriver om det.

3: Jag bloggar för att om jag inte skulle haft så många läsare som jag har nu så skulle inte jag vart här idag.


Bloggen: Vrf får man hat kommentarer.

Jo man får hat kommentarer på grund av att  folk är avensjuka och dem tror att det är bara att sätta sig vid datorn och skriva.

Nu ska jag berätta detta för er att så enkelt är det inte för att då skulle alla som bloggar vara kända.

Man måste planera det är som när jag skapade detta pogramet Vrf är det så?

Då planerade jag innan vad det skulle handla om skrev ner namn på olika avsnitt och filmade lite på min dator och mobilen vad tex det kunde handla om.

Det ända avsnittet jag inte planerade var vrf blir man mobbad och stopa mobbningen för att jag skrev från mitt hjärta jag skrev precis vad jag tyckte och tänkte med mobbning jag har hjälpt många av mina vänner som har blivit mobbade innan jag kände dem.

Och nu är dem glada och har vänner.


Alla youtuber och bloggare får hat kommentarer någon gång jag fick det tex herom dagen av någon anonym där det står att jag har fyra läsare och att min blogg är dålig och att jag ska lägga ner för att jag har bara 4 läsare säger denna personen.

1: Jag har inte fyra läsare jag har många.

2: Ni läsare kan inte se hur många läsare jag har.


Jag ska säga en sak till er som ger hat kommentarer att ni som skriver taskiga saker

har ni inget annat för er att göra i livet en att sitta och trakasera andra personer.

Om det är så jäkla roligt och göra folk arga , ledsna osv då kan ni lika väll sluta och läsa bloggarna.

Om ni tycker att det är så roligt att skriva hat kommentarer skapa då en egen blogg och kommentera massa egna hat kommentarer för att då kommer folk att börja skriva hat kommentarer tex vad dålig eller kommer kommentera det som du skrev att men sluta jäkla ........ det är jätte bra sluta skriva hat skaffa en ny hobby tex så bara lägg ner.


Jag låvar er att om ni kommer sluta att skriva hat kommentarer så kommer det att bli mindre sårande mindre mobbning och du kommer att ha det ett mycket bättre liv.

När du blir vuxen kommer du ångra dig jätte mycket.

Du kommer gå runt och bära det hela ditt liv du kommer må jätte dåligt.

Det inber att du kommer lida hela livet och det är redan försent att be om ursäkt då.


Jag fick ett mail herom dagen där det ståg lägg ner din blogg ingen vill läsa den och sedan skickade jag en bild på hur många läsare jag har och då blev den anonyma personen tyst.


Bloggen positivt:

Man får även väldigt snälla kommentarer också och det är jätte roligt och snällt jag blir jätte glad när jag läser dem snälla kommentarerna.


Jag fick en kommentar av en tjej igår som jag inte vet fall jag får säga men i alla fall där den personen skrev att min blogg var bra och roligt att läsa osv.

Den skrev att vem , vet min blogg kanske är något i din smak?

Och så skrev den personen Hej! Vilken jätte fin och läsvärd blogg du har , verkligen :)

och sedan på slutet skrev den att jag kan gå in på dens blogg och lämna en eller två kommentarer och sedan kram.

Då blev jag jätte glad.

Jag såg den idag för kanske en halv timme sedan och sedan så skrev jag till den personen jag blev så glad sådana kommentarer både alla få ALLA som har en BLOGG.


LYCKA TILL MED ATT VARA SNÄLLA MOT DEM SOM BLOGGAR JAG BLIR JÄTTE GLAD AV ATT FÅ SNÄLLA KOMMENTARER KOM IHÅG ATT DU KOMMER BERA MED DET RÄSTEN AV DITT LIV.

TEX OM DU HJÄLPER NÅGON SÅ ATT DEN INTE BLIR MOBBAD OCH ÄR EN SÅDAN PERSON SOM MIG SOM HATTAR MOBBNING DÅ SÅ KOMMER DU BÄRA MED DIG OM DET HELA LIVET OCH BLIR JÄTTE GLAD OCH LYCKLIG.

MEN OM DU INTE ÄR SNÄLL I LIVET ELLER SKRIVER TASKIGA SAKER SÅ KOMMER DU BLI OLYCKLIG DU KOMMER INTE KUNNA HA ETT LYCKLIGT LIV FÖR ATT DU HAR FÖRSTÖT DITT LIV GENOM ATT VARA SÅ TASKIG SÅ PASSA PÅ NU NÄR DU ÄR UNG ATT VARA SNÄLL OCH BE OM URSÄKT TILL DEM DU HAR VARIT TASKIG MOT OM DET INTE HJÄLPER ATT SÄGA FÖRLÅT SÅ SKICKAR DU ETT MEDDELANDE TILL MIG PÅ MIN BLOGG ELLER MAILAR MIG.

JAG VET ATT JAG SKRIVER MED STORA BOKSTÄVER NU MEN DET ÄR FÖR ATT JAG VILL ATT ALLA SKA LÄSA JUST DETTA (ALLA.)

 

 

 

Hoppas ni tycker om detta avsnittet så hörs vi senare eller i morgon hejdå.

SuperEmilia

Fråga mig

88 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta är ni inne och kollar på min blogg.
 24/7
 Flera gånger per dag
 Första gången
 Lite då och då
 Varje vecka
 Flera gånger i veckan
 Hela tiden
 Såg den precis
 Gämmt
 Ibland
 Nästan aldrig
 Sitter på natten och läser den
 Sitter i skolan och läser den hela tiden.

Presentation


Hej! Jag är så sjukt tacksam att det är så många som läser den tack så jätte mycket. Ni är en del av mitt liv hela bloggen är mitt liv så tack igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Emilia

Hej jag hoppas ni gillar min blogg jag blir jätte glad om ni kommenterar min blogg eller skickar frågor eller röstar det är många som gör det och tack så jätte mycket till er som gör det och läser min blogg jag uppskattar det värkligen.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

SuperEmilia

Hej ni som läser och gillar och kommenterar röstar och även fråga mig frågor tack så jätte mycket hoppas ni gillar / älskar min blogg. Jag är inte bara en bloggare jag läser andrar med så kom igen och fråga mig frågor och kommentera.

Hej! Välkommen till min blogg!!

Hej! Och välkomna till min blogg jag hoppas att ni tycker om det och sprider min blogg så hörs vi Kram Emilia <3

Hej! Och välkomna till min blogg.

Min blogg:

Hej! Vad roligt att du kikade in här. Välkomna till min blogg.

Jag är en tjej på 13 år som fyller 14 år som älskar att blogga och dansa.

Här på min blogg skriver jag om mobbning smink livet osv.

Jag har även skapat ett eget pogram på min blogg som heter

Vrf är det så?

Det handlar om allt möjligt jag skriver om kill problem , familje problem mobbning , Liseberg , Semester osv.

Jag är en sådan tjej som aldrig kan vara tyst när jag är hemma eller med mina vänner efter skolan eller bara på fridtiden.

Jag kan aldrig sitta still jag måste alltid hålla på med något.

 Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg så hörs vi.

Jag kommer även att ta hand om er här försöker svara på alla frågor.

Hoppas ni trivs hör så hörs vi senare hejdå.


Skapa flashcards